11/3/12

Διαρροή πετρελαίου στον κόλπο της Ελευσίνας

Η Greenpeace πραγματοποίησε αυτοψία στη Νέα Πέραμο και την Ελευσίνα, μετά από καταγγελίες ψαράδων της περιοχής, και εντόπισε σημαντικές ποσότητες πετρελαίου στη θάλασσα και τις ακτές σε απόσταση τουλάχιστον 14 χιλιομέτρων από το ναυάγιο του πλοίου ‘Άλφα 1’.

Σύμφωνα με όσα μας μετέφεραν οι ντόπιοι ψαράδες και ο δήμαρχος Μεγαρέων, δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμα καμία επιχείρηση ανάκτησης του πετρελαίου από το βυθισμένο σκάφος με αποτέλεσμα να ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος μεγάλης ρύπανσης στην ευρύτερη περιοχή. Η Greenpeace εκφράζει την έντονη ανησυχία της για τη διαμορφώμενη κατάσταση και καλεί τις αρμόδιες αρχές να προβούν άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να προστατευτεί η περιοχή και να ανακτηθεί το πετρέλαιο απο τις δεξαμενές του βυθισμένου πλοίου.



Το πλοίο Άλφα 1, η βύθιση του οποίου την προηγούμενη Δευτέρα στοίχισε τη ζωή του καπετάνιου του πληρώματος, μετέφερε 1.800 τόνους μαζούτ και 235 τόνους πετρέλαιο κίνησης, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ιδιοκτήτρια εταιρία. Αμέσως μετά το τραγικό δυστύχημα, οι αρχές διαβεβαίωσαν ότι είχαν λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να αποφευχθεί η πιθανότητα θαλάσσιας ρύπανσης. Ωστόσο, το πρωί της Παρασκευής (9 Μαρτίου) η Greenpeace δέχθηκε καταγγελίες ότι ποσότητες πετρελαίου έχουν διαρρεύσει στον κόλπο της Ελευσίνας. Αν το πετρέλαιο που βρίσκεται τις δεξαμενές του πλοίου διαρρεύσει στο θαλάσσιο περιβάλλον, θα υπάρξουν σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, σε μία περιοχή που ήδη υφίσταται σοβαρή περιβαλλοντική υποβάθμιση εδώ και δεκαετίες.

Καθώς αυτό το περιστατικό ρύπανσης εξελίσσεται στην Αττική, μια ανάσα μακριά από τα συναρμόδια υπουργεία και τις μεγαλύτερες λιμενικές εγκαταστάσεις της χώρας, δεν μπορούμε παρά να αναρωτηθούμε για την ικανότητα των αρμόδιων φορέων και της πολιτείας. Θα μπορέσει η πολιτική ηγεσία της χώρας να αντιμετωπίσει ένα σοβαρότερο περιστατικό θαλάσσια ρύπανσης, δεδομένης της πρόθεσης της ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσει σε γεωτρήσεις για έρευνα πετρελαίου σε μεγάλα βάθη στις ελληνικές θάλασσες;

Η πιθανότητα ενός ατυχήματος σε μεγάλα βάθη είναι ιδιαίτερα υψηλή αφού οι γεωτρήσεις αυτές πραγματοποιούνται σε οριακά – τεχνικές – συνθήκες, όπως άλλωστε μαρτυρά και η πικρή εμπειρία από το ατύχημα στον Κόλπο του Μεξικό. Σε μία τέτοια περίπτωση οι οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις για μία χώρα που στηρίζεται στον τουρισμό θα ήταν τραγικές.