Η σιδηροδρομική γραμμή Ν. Ικονίου Ασπροπύργου θα συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο.
Το συνολικό έργο αποτελεί κατά τον κ. Ανωμερίτη «το τρίτο μεγαλύτερο για την Αττική, μετά το «Ελ. Βενιζέλος» και την Ψυτάλλεια» :
... Το εμπορευματικό κέντρο θα αναπτυχθεί σε ακίνητο ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, έκτασης 588 στρεμμάτων και ο προϋπολογισμός του θα φτάσει τα 150 εκατ. ευρώ...
...Ήδη πάνω από 30 κοινοπραξίες που περιλαμβάνουν εγχώριους κατασκευαστικούς ομίλους, ναυτιλιακές μεταφορικές εταιρείες, τον ΟΛΠ σε συνεργασία με τον κινεζικό κολοσσό της Cosco, οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, ελληνικές και ξένες εταιρείες από τον χώρο των logistics, διεκδικούν την μακρόχρονη εκμετάλλευση του Εμπορευματικού Κέντρου...
...Υπάρχει η δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και βρίσκεται σε φάση κατασκευής η σιδηροδρομική σύνδεσή του με τον λιμένα του Ν. Ικονίου...
... Ο ανάδοχος που θα προκύψει θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για 40 έτη του Εμπορευματικού Κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί, με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ...
...Τα έργα υποδομής κόστισαν μέχρι σήμερα 550 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 256 εκατ. προήλθαν από κοινοτική επιδότηση. Θα έπρεπε να ολοκληρωθούν το 2007, αλλά συνεχίζονται μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα οι κοινοτικοί να ετοιμάζονται να ζητήσουν την επιστροφή των χρημάτων της Ε.Ε...
...Το μεγάλο εμπορικό - διαμετακομιστικό κέντρο του Θριάσιου Πεδίου,... είναι, όπως φαίνεται, η αιχμή του δόρατος της επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού στην Αθήνα...
... Οι Κινέζοι τοποθετούν στο Θριάσιο Πεδίο όλες τις ελπίδες τους για μια μεγάλη εισαγωγική διείσδυση προς Βορράν της Ελλάδας. Ήδη «κατέχουν» την πύλη εισόδου των κινεζικών προϊόντων με τον προβλήτα του λιμανιού του Πειραιά (τους παραχωρήθηκε με διαγωνισμό), όπου φθάνουν χιλιάδες και αύριο εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια....
... Το ενδιαφέρον, πάντως, για το Θριάσιο Πεδίο συνδέεται και με την εκδηλωθείσα θέληση να αγοράσει η Κίνα ελληνικά ομόλογα (κυρίως νέα και όχι λήγοντα). Προς την ίδια κατεύθυνση λειτουργεί και η ταύτιση απόψεων Ελλάδας-Κίνας για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα....
... Καταφθάνουν εκεί σιδηροδρομικές γραμμές του ΟΣΕ, δρόμοι για νταλίκες κ.λπ., εγκαθίστανται τεράστιες γερανογέφυρες, υπάρχουν ύδρευση και αποχέτευση, κτίρια σταθμών κ.λπ. Το Θριάσιο συνδέεται ήδη με το Ικόνιο του ΟΛΠ, με σιδηροδρομική γραμμή περίπου 17 χιλιομέτρων, η οποία βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης....
... Ενώ σε δύο μήνες θα είναι έτοιμο το έργο του Car Terminal στο Ν. Ικόνιο, που πρόκειται για το μεγαλύτερο της Ανατολικής Μεσογείου....
... ΟΛΠ και Cosco επαναβεβαίωσαν την πρόθεσή τους να κατέβουν τελικά σε κοινοπραξία για να διεκδικήσουν την κατασκευή και εκμετάλλευση του Θριασίου. Ωστόσο απαιτήθηκε η παρέμβαση τριών υπουργών, Χ. Παμπούκη, Θ. Πάγκαλου και Δ. Ρέππα, για να ξεπεραστούν τα εμπόδια και να μην καταλήξει σε φιάσκο η υπόθεση του Θριασίου και περισσότερο να μην διαρραγούν οι σχέσεις με την Cosco...
................................................
Συμπεράσματα
-Οι εργασίες στη σιδηροδρομική γραμμή προχωρούν με εντατικό ρυθμό, χωρίς να έχει γίνει απολύτως τίποτα με την περιβαλλοντική αποκατάσταση στα τμήματα που ήδη έχουν ολοκληρωθεί.
Η αρχαία Ιερά οδός και ο λαξευμένος αγωγός θάφτηκαν για τους αρχαιολόγους του μέλλοντος.
Η αντικραδασμική τεχνολογία, οι υαλοπίνακες για την ηχορύπανση και οι άλλες προληπτικές θωρακίσεις, δεδομένου του φόρτου δρομολογίων της γραμμής, θα μείνουν στα χαρτιά. Είναι αυτονόητο ότι, για να γίνει ελκυστική η επένδυση για τους υποψήφιους αγοραστές, πρέπει να μειωθεί το κόστος.
-Η ανάπτυξη του ΟΛΠ συνδέεται άμεσα με το ευρύτερο Θριάσιο, συμπεριλαμβάνοντας τους σχεδιασμούς για το παράνομο λιμάνι στο Σκαραμαγκά, τις αλλαγές χρήσης γης που αφορούν τις εκτάσεις των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και τους οδικούς άξονες-γέφυρες στο Δαφνί – Σκαραμαγκά – Σχιστό - Λίμνη Κουμουνδούρου.
-Το Χαϊδάρι συνορεύει με το Θριάσιο, όπου τελείως άναρχα και εγκληματικά συσσωρεύεται το 50% της βιομηχανίας της χώρας. Το ανατολικό Χαϊδάρι καλλωπίζεται ερωτοτροπώντας με την πρωτεύουσα ενώ το δυτικό είναι αφημένο στην εγκατάλειψη.
Οι δύο εναπομείναντες πνεύμονες δάσους είναι παρατημένοι στην τύχη τους, η λεωφόρος Σχιστού (στα όρια του Δήμου) είναι ανοιχτή χωματερή ΚΑΙ στα εργοτάξια της ΕΡΓΟΣΕ έχει εγκατασταθεί η άνευ όρων ανάπτυξη... ισοπέδωση!
Όλα αυτά σε συνδυασμό με την ατμοσφαιρική ρύπανση από τα ΕΛΠΕ και τη λεωφόρο Αθηνών, την υποβάθμιση και τις καταστροφές στο Αιγάλεω-Ποικίλο, τη γειτνίαση με τη χωματερή Άνω Λιοσίων δημιουργούν για το Χαϊδάρι, ένα εφιαλτικό σκηνικό που δυστυχώς πρωταγωνιστεί η άγνοια και η αδιαφορία της πλειοψηφίας των πολιτών.
Σε υπερτοπικό επίπεδο, η οργιώδης υποβάθμιση της Δυτικής Αττικής, η ανεξέλεγκτη επέκταση της τσιμεντένιας πρωτεύουσας, ο διαρκώς απειλούμενος χαρακτήρας των ορεινών όγκων και των ελεύθερων χώρων (οδικοί άξονες στον Υμηττό- 108.000 τ.μ. μπετόν στην Πάρνηθα, επενδύσεις real estate στο Eλληνικό), η συνολική απαξίωση της ποιότητας της καθημερινής μας ζωής έχουν πλέον αντίκτυπο εκτός των άλλων, και στην υγεία μας, στη βιολογική μας υπόσταση.
Χρειαζόμαστε επειγόντως αλλαγή πλεύσης...
Τι λέτε, μήπως το σχήμα μεροκάματο – τηλεόραση - κατανάλωση έχει χρεοκοπήσει;
πηγές
Αυξημένο ενδιαφέρον για το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου
ΟΛΠ: Πάμε με τους Κινέζους για Θριάσιο
Θριάσιο: Το φιλέτο βγαίνει σε διαγωνισμό
Κρίσιμα ερωτήματα για το Σκαραμαγκά
ΟΛΠ-Cosco: Όλο το παρασκήνιο για το Θριάσιο
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Γαλλικό ενδιαφέρον για το 49%
ΟΣΕ και Δημόσιο χρηματοδοτούν πρόγραμμα που θα παραδοθεί σε ιδιώτεςΤο συνολικό έργο αποτελεί κατά τον κ. Ανωμερίτη «το τρίτο μεγαλύτερο για την Αττική, μετά το «Ελ. Βενιζέλος» και την Ψυτάλλεια» :
... Το εμπορευματικό κέντρο θα αναπτυχθεί σε ακίνητο ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, έκτασης 588 στρεμμάτων και ο προϋπολογισμός του θα φτάσει τα 150 εκατ. ευρώ...
...Ήδη πάνω από 30 κοινοπραξίες που περιλαμβάνουν εγχώριους κατασκευαστικούς ομίλους, ναυτιλιακές μεταφορικές εταιρείες, τον ΟΛΠ σε συνεργασία με τον κινεζικό κολοσσό της Cosco, οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, ελληνικές και ξένες εταιρείες από τον χώρο των logistics, διεκδικούν την μακρόχρονη εκμετάλλευση του Εμπορευματικού Κέντρου...
...Υπάρχει η δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και βρίσκεται σε φάση κατασκευής η σιδηροδρομική σύνδεσή του με τον λιμένα του Ν. Ικονίου...
... Ο ανάδοχος που θα προκύψει θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για 40 έτη του Εμπορευματικού Κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί, με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ...
...Τα έργα υποδομής κόστισαν μέχρι σήμερα 550 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 256 εκατ. προήλθαν από κοινοτική επιδότηση. Θα έπρεπε να ολοκληρωθούν το 2007, αλλά συνεχίζονται μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα οι κοινοτικοί να ετοιμάζονται να ζητήσουν την επιστροφή των χρημάτων της Ε.Ε...
...Το μεγάλο εμπορικό - διαμετακομιστικό κέντρο του Θριάσιου Πεδίου,... είναι, όπως φαίνεται, η αιχμή του δόρατος της επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού στην Αθήνα...
... Οι Κινέζοι τοποθετούν στο Θριάσιο Πεδίο όλες τις ελπίδες τους για μια μεγάλη εισαγωγική διείσδυση προς Βορράν της Ελλάδας. Ήδη «κατέχουν» την πύλη εισόδου των κινεζικών προϊόντων με τον προβλήτα του λιμανιού του Πειραιά (τους παραχωρήθηκε με διαγωνισμό), όπου φθάνουν χιλιάδες και αύριο εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια....
... Το ενδιαφέρον, πάντως, για το Θριάσιο Πεδίο συνδέεται και με την εκδηλωθείσα θέληση να αγοράσει η Κίνα ελληνικά ομόλογα (κυρίως νέα και όχι λήγοντα). Προς την ίδια κατεύθυνση λειτουργεί και η ταύτιση απόψεων Ελλάδας-Κίνας για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα....
... Καταφθάνουν εκεί σιδηροδρομικές γραμμές του ΟΣΕ, δρόμοι για νταλίκες κ.λπ., εγκαθίστανται τεράστιες γερανογέφυρες, υπάρχουν ύδρευση και αποχέτευση, κτίρια σταθμών κ.λπ. Το Θριάσιο συνδέεται ήδη με το Ικόνιο του ΟΛΠ, με σιδηροδρομική γραμμή περίπου 17 χιλιομέτρων, η οποία βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης....
... Ενώ σε δύο μήνες θα είναι έτοιμο το έργο του Car Terminal στο Ν. Ικόνιο, που πρόκειται για το μεγαλύτερο της Ανατολικής Μεσογείου....
... ΟΛΠ και Cosco επαναβεβαίωσαν την πρόθεσή τους να κατέβουν τελικά σε κοινοπραξία για να διεκδικήσουν την κατασκευή και εκμετάλλευση του Θριασίου. Ωστόσο απαιτήθηκε η παρέμβαση τριών υπουργών, Χ. Παμπούκη, Θ. Πάγκαλου και Δ. Ρέππα, για να ξεπεραστούν τα εμπόδια και να μην καταλήξει σε φιάσκο η υπόθεση του Θριασίου και περισσότερο να μην διαρραγούν οι σχέσεις με την Cosco...
................................................
Συμπεράσματα
-Οι εργασίες στη σιδηροδρομική γραμμή προχωρούν με εντατικό ρυθμό, χωρίς να έχει γίνει απολύτως τίποτα με την περιβαλλοντική αποκατάσταση στα τμήματα που ήδη έχουν ολοκληρωθεί.
Η αρχαία Ιερά οδός και ο λαξευμένος αγωγός θάφτηκαν για τους αρχαιολόγους του μέλλοντος.
Η αντικραδασμική τεχνολογία, οι υαλοπίνακες για την ηχορύπανση και οι άλλες προληπτικές θωρακίσεις, δεδομένου του φόρτου δρομολογίων της γραμμής, θα μείνουν στα χαρτιά. Είναι αυτονόητο ότι, για να γίνει ελκυστική η επένδυση για τους υποψήφιους αγοραστές, πρέπει να μειωθεί το κόστος.
-Η ανάπτυξη του ΟΛΠ συνδέεται άμεσα με το ευρύτερο Θριάσιο, συμπεριλαμβάνοντας τους σχεδιασμούς για το παράνομο λιμάνι στο Σκαραμαγκά, τις αλλαγές χρήσης γης που αφορούν τις εκτάσεις των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και τους οδικούς άξονες-γέφυρες στο Δαφνί – Σκαραμαγκά – Σχιστό - Λίμνη Κουμουνδούρου.
-Το Χαϊδάρι συνορεύει με το Θριάσιο, όπου τελείως άναρχα και εγκληματικά συσσωρεύεται το 50% της βιομηχανίας της χώρας. Το ανατολικό Χαϊδάρι καλλωπίζεται ερωτοτροπώντας με την πρωτεύουσα ενώ το δυτικό είναι αφημένο στην εγκατάλειψη.
Οι δύο εναπομείναντες πνεύμονες δάσους είναι παρατημένοι στην τύχη τους, η λεωφόρος Σχιστού (στα όρια του Δήμου) είναι ανοιχτή χωματερή ΚΑΙ στα εργοτάξια της ΕΡΓΟΣΕ έχει εγκατασταθεί η άνευ όρων ανάπτυξη... ισοπέδωση!
Όλα αυτά σε συνδυασμό με την ατμοσφαιρική ρύπανση από τα ΕΛΠΕ και τη λεωφόρο Αθηνών, την υποβάθμιση και τις καταστροφές στο Αιγάλεω-Ποικίλο, τη γειτνίαση με τη χωματερή Άνω Λιοσίων δημιουργούν για το Χαϊδάρι, ένα εφιαλτικό σκηνικό που δυστυχώς πρωταγωνιστεί η άγνοια και η αδιαφορία της πλειοψηφίας των πολιτών.
Σε υπερτοπικό επίπεδο, η οργιώδης υποβάθμιση της Δυτικής Αττικής, η ανεξέλεγκτη επέκταση της τσιμεντένιας πρωτεύουσας, ο διαρκώς απειλούμενος χαρακτήρας των ορεινών όγκων και των ελεύθερων χώρων (οδικοί άξονες στον Υμηττό- 108.000 τ.μ. μπετόν στην Πάρνηθα, επενδύσεις real estate στο Eλληνικό), η συνολική απαξίωση της ποιότητας της καθημερινής μας ζωής έχουν πλέον αντίκτυπο εκτός των άλλων, και στην υγεία μας, στη βιολογική μας υπόσταση.
Χρειαζόμαστε επειγόντως αλλαγή πλεύσης...
Τι λέτε, μήπως το σχήμα μεροκάματο – τηλεόραση - κατανάλωση έχει χρεοκοπήσει;
πηγές
Αυξημένο ενδιαφέρον για το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου
ΟΛΠ: Πάμε με τους Κινέζους για Θριάσιο
Θριάσιο: Το φιλέτο βγαίνει σε διαγωνισμό
Κρίσιμα ερωτήματα για το Σκαραμαγκά
ΟΛΠ-Cosco: Όλο το παρασκήνιο για το Θριάσιο
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Γαλλικό ενδιαφέρον για το 49%
Επικαιρότητα Δυτικής Αττικής
η πληγή της περιφερειακής Αιγάλεω, από όπου θα μπορούσε
να περάσει η σιδηροδρομική γραμμή, χωρίς να ξεσκίσει
και σε άλλα σημεία τα βουνά!!!
να περάσει η σιδηροδρομική γραμμή, χωρίς να ξεσκίσει
και σε άλλα σημεία τα βουνά!!!
τα πάρκινγκ στη λεωφόρο Σχιστού είναι χωματερές...
το συγκεκριμένο μέσα στα όρια του δήμου Χαϊδαρίου
το συγκεκριμένο μέσα στα όρια του δήμου Χαϊδαρίου
το παράνομο λιμάνι στο Σκαραμαγκά
Το παρόν κείμενο αναρτήθηκε και στην εφημερίδα ο Τύπος.